Drukuj  

Angażowanie Pokolenia Y w miejscu pracy

26 styczeń, 2016 03:19
Zrzut_ekranu_2016-01-26_o_10.24.15
 

Termin pokolenie Y pojawił się po raz pierwszy się w 1993 roku w magazynie AD Age i określa generację, której przedstawiciele urodzili się pod koniec dwudziestego wieku. 

Wyodrębnienie się nowej generacji jest zwykle rezultatem wyraźnych zmian kulturowych. Granicę między nowym i starym pokoleniem wyznacza często konkretne wydarzenie historyczne lub drastyczna zmiana w sferze społecznej lub demograficznej. Do przedstawicieli generacji Y (Millenium) zaliczmy ludzi urodzonych w latach 1980-1996, choć niektórzy spekulują na temat przyjętej granicy wiekowej. Jest to pierwsze pokolenie dorastające w dobie nowego tysiąclecia. Znaczna część osób z tego pokolenia to dzieci tych, którzy urodzili się w czasie wielkiego wyżu demograficznego po II wojnie światowej, co tłumaczy dlaczego jego przedstawiciele tworzą tak liczne grono. Większość z nich przyszło na świat, kiedy ich rodzice mieli średnio około 30 lat, byli zatem bardziej dojrzali i lepiej przygotowani do swojej roli i mogli skupić się na indywidualnym rozwoju swoich pociech.

Dzieciom kształtującym generację Y nieustannie powtarzano, że każda decyzja jest ważna. Dorośli brali pod uwagę ich zdanie w niemal każdej dyskusji i pozwolili im swobodnie się rozwijać (zarówno poprzez podróże, jak i sport, sztukę, czy muzykę). Milenialsi są zdecydowanie bardziej krytyczni i cyniczni od swoich poprzedników. Miewają problemy z koncentracją i czują ciągłą potrzebę bycia chwalonym. Kiedy tylko przychodzi im do głowy jakiś pomysł, natychmiast chcą go zrealizować. Jak pokazują badania pracownicy z generacji Y nieustannie liczą na informacje zwrotne i spieszy im się do sukcesu. Ludzie ci kładą duży nacisk na szukanie pracy, która daje im poczucie osobistego spełnienia. Chcą, aby działalność zawodowa stwarzała im możliwość zawierania nowych przyjaźni, nabywania nowych kompetencji i uczestniczenia w realizacji wyższego celu. To poczucie celowości jest dla nich istotnym czynnikiem satysfakcji zawodowej; według badań stanowią najbardziej społecznie świadome pokolenie od lat sześćdziesiątych XX wieku.

Jak więc kształtować środowisko pracy, aby być atrakcyjnym pracodawcą dla Milenialsów? Oto 4 wskazówki:

1. Równowaga w pracy i życiu:

Przedstawiciele pokolenia Milenium oczekują elastyczności. Praca w domu, elastyczne godziny czy na przykład "lżejsze piątki" są popularnymi działaniami, które budują dobrą wolę, zwiększają zaangażowanie pracowników i wpływają na poprawę wydajności ich pracy.

2. Jasne cele

Wbrew stereotypom, Pokolenie Y chce pracować i to ciężko pracować. Różnica między Milenium a innymi pokoleniami polega na tym, że przedstawiciele generacji Y nie będą działać bez określonego celu. Nie mają czasu na zadania, które nie mają znaczenia. Aby zaangażować Milenialsów powinieneś jasno określić cele i oczekiwany wynik końcowy i jeszcze lepiej powiąż nagrodę i bonusy z tymi celami.

3. Ograniczony nadzór

Przedstawiciele Pokolenia Y chcą dążyć do celów z ograniczonym nadzorem. Ludzie ci potrzebują więcej swobody oraz samodzielności przy wykonywaniu swoich obowiązków. 

4. Pozytywne środowisko pracy

Żadna ilość pieniędzy, ochrona miejsca pracy lub słodki plan emerytalny nie zachowa pokolenia Milenium w pracy, w której jest zła atmosfera. Tworzenie pozytywnego środowiska jest prawdopodobnie najmniej kosztowne i najbardziej skuteczne, aby przyciągnąć i rozwijać pracowników Generacji Y. 

 

 

Powrót

 
 

ul. Domaniewska 37, 2nd Floor, Warsaw, 02-672, PL
P:+48 22 305 45 45

Znajdź nas na:

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona zaprojektowana i stworzona przez Americaneagle.com