Drukuj  

Budowanie marki własnej osoby

7 grudzień, 2015 07:31
miniaturka
 
Mówi się, że na reputację pracujemy latami, ale stracić możemy ją w jednej chwili…
 
Doskonale zdają sobie z tego sprawę najlepsze marki świata, dlatego też nieprzerwanie pracują  na swoje dobre imię, ponieważ dobre imię marki to ogromny potencjał biznesowy. W zeszłorocznym rankingu najcenniejszych marek świata, wartość najlepszej z nich (Apple) wyceniono na 145 mld dolarów! Nie trzeba nikogo przekonywać, jak świetna jest to inwestycja.
 
Czy marka dotyczy tylko firm i organizacji?
 
Dla firmy marka jest jej zewnętrznym wizerunkiem. Tym, co u klientów wywołuje odpowiednie skojarzenia i wpływa na decyzje zakupowe. Konsumenci w marce widzą często ważny symbol, z którym chcą być utożsamiani i kojarzeni. Dobry brand bywa oznaką prestiżu, przynależności do pewnych grup, sposobu spędzania czasu, czy wyrażania siebie.
Dlaczego więc nie pomyśleć o sobie jako o marce? Dlaczego nie inwestować w siebie i nie czerpać z tego profitów? 
 
Twój PERSONAL BRANDING – to właśnie informacja, którą wysyłasz o sobie innym. I to jak inni Cię odbierają.
Zacznij więc myśleć o sobie jak o marce! W jaki sposób zacząć?
 

Po pierwsze zadawaj pytania!

W jaki sposób chcesz się wyróżniać i być zapamiętanym przez innych w otoczeniu biznesowym? Jak chcesz być odbierany/-na - jako osoba poszukująca rozwiązań, wyróżniająca się umiejętnościami, czy może szanowany lider?
 

Po drugie zaprojektuj!

To jest ten najważniejszy krok - zdefiniowanie swojej marki. Zacznij od zaprojektowania swojego personal brand statement – czyli uświadomienia i nazwania swoich mocnych stron, wartości, jakimi możesz dzielić się z innymi, obszaru wiedzy i doświadczeń, na którym chcesz opierać swoją markę.
 

Po trzecie zarządzaj!

Zacznij od wpisania swojego imienia i nazwiska w google.com
- Co widzisz?
- Czy informacje o Tobie dostępne w sieci są spójne z tym, jak chcesz być postrzegany/-na?
Pamiętaj! Większość osób, z którymi po raz pierwszy umawiasz się na spotkanie wygoogluje Twoje nazwisko i z pewnością spojrzy na Twój profil na LinkedIn (jeszcze go nie masz? – wiadomo więc od czego zacząć).
 
Twórz świadomie swoją markę. Media społecznościowe, blogi, własne strony www to doskonałe platformy do budowania  i zarządzania własną marką. Dzięki nim łatwo dzisiaj dostarczać wartości – dzielić się linkami, artykułami czy wręcz kreować własne. Pamiętaj jednak, że każdy Twój komentarz, like, post wywołuje u innych konkretne uczucia. Będąc własnym Menadżerem PR upewnij się, że Twój Personal Brand jest taki jak chcesz, żeby był.
 
Świat wirtualny – i nie tylko wirtualny - to również doskonała płaszczyzna do networkingu i poszerzania sieci kontaktów. W niedawno zrealizowanym przez Inc.com badaniu, 48% respondentów wskazało sieć kontaktów i relacje personalne jako najważniejszy czynnik sukcesu.
Czy już widzisz, że aby wyciągnąć z niego korzyści dla siebie i na nim oprzeć swój sukces potrzebujesz umocnienia swojej marki?
 

Powrót

 
 

ul. Domaniewska 37, 2nd Floor, Warsaw, 02-672, PL
P:+48 22 305 45 45

Znajdź nas na:

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona zaprojektowana i stworzona przez Americaneagle.com