Drukuj  

Cztery "P" dla efektywniejszego wystąpienia!

19 luty, 2016 04:38
Zrzut_ekranu_2016-02-19_o_11.15.56
 

Chcesz przekonać do czegoś swój zespół? A może zależy ci na pozyskaniu klienta lub chcesz zmotywować pracowników? Moc twojego wystąpienia wpłynie na to czy odniesiesz sukces czy poniesiesz porażkę.

Oto cztery "P", które wpłyną na jakość i efektywność twojego wystąpienia.

PLAN

Zastanów się jak to co masz zamiar powiedzieć odnosi się do poszczególnych osób. Określ cel swojej rozmowy i spodziewany wynik. Zaplanuj treść wystąpienia uwzględnając interes odbiorcy. Używaj słów i wyrażeń typowych dla słuchaczy, by skupić się na celu.

PRZYGOTOWANIE 

Myśl pozytywnie i wartościuj wiadomości, które chcesz przekazać. Zaplanuj czas poświęcony na konkretne zagadnienia. Na wstępie wywołaj zainteresowanie ciekawym pytaniem, przykładem lub historią.  Przekazuj główne idee w sposób spójny i logiczny. Nie zapominaj też o przygotowaniu skutecznego zakończenia, na przykład poprzed rzucenie słuchaczom wyzwania.

PRAKTYKA

Po przygotowaniu sprwadź treść swojego wystąpienia, przećwicz je i poproś kogoś o ocenę. Ćwicz ramy czasowe wystąpienia. Pamiętaj, by zaplanować czas na pytania - zastanów się jakie mogą paść i jak na nie odpowiedzieć. Jeśli się denerwujesz przed wystąpieniem, to pamiętaj, że najlepszym lekarstwem jest praktyka.

PREZENTACJA

Zrób dobre pierwsze wrażenie. Nawiązuj kontakt wzrokowy z twoimi słuchaczami. Bądź sobą i jednocześnie bądź wypoczęty. Mów podwyższonym tonem, zwalniaj przy istotnych punktach i rób krótkie pauzy przed i po głównych punktach.

 

 

Powrót

 
 

ul. Domaniewska 37, 2nd Floor, Warsaw, 02-672, PL
P:+48 22 305 45 45

Znajdź nas na:

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona zaprojektowana i stworzona przez Americaneagle.com