Drukuj  

Jak radzić sobie z natłokiem nowych obowiązków? / 09 / 2013

Co się dzieje? Ledwo panujesz nad nawałem pracy, a tu dochodzą nowe obowiązki? Wyzwaniem wtedy jest taka organizacja czasu i pracy, która pozwoli zakończyć stare zadania i jednocześnie wykonać nowe. Jeżeli jesteś typem osoby, która lubi szybko osiągać rezultaty, taka sytuacja może prowadzić do niepotrzebnego stresu, czy też frustracji. Aby skutecznie robić wiele rzeczy jednocześnie, potrzebne jest doświadczenie i biegłość w danej dziedzinie. Nie ma nic nadzwyczajnego w tym, że odczuwamy niepokój w związku z nowymi zadaniami. Jest to wręcz oznaka odpowiedzialności. Bądź spokojny. Z czasem zostaniesz prawdziwym ekspertem potrafiącym radzić sobie z wieloma zadaniami i doskonale organizować czas.
  • Sporządź listę rzeczy do wykonania. Ustal priorytety wysuwając na pierwszy plan najbardziej pilne obowiązki. Przyznaj sobie nagrodę za odhaczenie ich na liście.
  • Wyznaczaj realistyczne cele. Podziel każde zadanie na małe kroki i zabierz się do pracy. Zacznij od małych rzeczy, a zdziwisz się jako łatwo osiągniesz koniec.
  • Pracuj nad jedną rzeczą na raz. Wykonywanie wielu zadań w tym samym czasie sprawdza się tylko wtedy, kiedy jesteśmy dobrze obeznani z naszymi obowiązkami. Jeżeli jednak zaczynamy nową pracę, skupmy się na jednej rzeczy na raz dopóki całkowicie jej nie opanujemy.
  • Skup się. Unikaj wszystkiego, co rozprasza, ogranicz przerwy w pracy i skup się na bieżącym zadaniu.
  • Myśl pozytywnie. Zamiast bać się jakiegoś zdania, pokonaj negatywne odczucia myśląc o satysfakcji i uldze, jaką odczujesz, kiedy zakończysz projekt.
 
 

Powrót

 
 

ul. Domaniewska 37, 2nd Floor, Warsaw, 02-672, PL
P:+48 22 305 45 45

Znajdź nas na:

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona zaprojektowana i stworzona przez Americaneagle.com