Drukuj  

Storytelling - fascynuj występując!

22 marzec, 2016 07:11
Zrzut_ekranu_2016-03-22_o_13.19.05
 
Ciepłe sierpniowe popołudnie w Waszyngtonie, stolicy najpotężniejszego kraju na świecie. Stoisz pod pomnikiem Lincolna w ogromnym tłumie 200 tysięcy ludzi, którzy przyjechali z najdalszych stron Ameryki. Od kilkunastu lat toczy się zacięta walka o równość w USA. Ten zjazd jest publicznym wezwaniem do narodu, by uznać prawa czarnoskórych. Pomimo wsparcia samego prezydenta, szanse na zmianę w poglądach mieszkańców tego kraju są nikłe. Segregacja rasowa jest bardzo zakorzeniona.
 

Na scenę wychodzi Martin Luther King, uznawany za przywódcę ruchu walczącego na rzecz czarnoskórych. Odkłada wydrukowane przemówienie i prosto z serca, mocnym głosem rozpoczyna słowami:

​Miałem sen, iż pewnego dnia ten naród powstanie, aby żyć wedle prawdziwego znaczenia swego credo: „uważamy za prawdę oczywistą, że wszyscy ludzie zostali stworzeni równymi".Miałem sen, że pewnego dnia na czerwonych wzgórzach Georgii synowie dawnych niewolników i synowie dawnych właścicieli niewolników będą mogli zasiąść razem przy braterskim stole. (…) Miałem sen, iż pewnego dnia moich czworo dzieci będzie żyło wśród narodu, w którym ludzi nie osądza się na podstawie koloru ich skóry, ale na podstawie tego, jacy są."
 

To tylko fragment jednego z najlepszych przykładów storytellingu. Całe wystąpienie trwało około 20 minut, ale wpływ jakie wywarło na ludzi będzie trwało wieki. Czy Ty również wolisz słuchać prezentacji urozmaiconych ciekawymi historiami? Czy Tobie również łatwiej jest zrozumieć i wysłuchać przemówienie, które jest żywe i inspirujące?

Annette Simmons napisała, że „jedna historia mówi więcej niż 1000 zapewnień." Rozmawiając z klientem, partnerem biznesowym, pracownikiem lub pracodawcą zabierasz go, w jego wyobraźni, na „jazdę testową" produktu, usługi czy rowiązania!

Doceń wartość storytellingu, opowiadaj historie i podawaj przykłady. Nasz mózg nie jest przygotowany do przetwarzania ani pamiętania dużej ilości suchych faktów. Aż 80% mózgu odpowiada za odbiór świata namacalnego. Właśnie dlatego przenoszenie wyobraźnią do historii, daje o niebo lepszy efekt niż klepanie punktów.

Ogromny wpływ ma również specifika odbiorców w XXI wieku. Ludzie są emocjonalni, sceptyczni, nieufni, skupieni na sobie i mają bardzo krótki przedział uwagi. Firmy, jeśli nie opowiadają historii o sobie, giną w szumie. Historie wygrywają rywalizację o ograniczone zasoby uwagi, pamięci i ilości spraw, w które ludzie są w stanie uwierzyć.

Pamiętaj, że aby zachęcić ludzi do odważnego wkroczenia na zupełnie nieznany im grunt, najlepiej najpierw zabrać ich tam w wyobraźni! 

 

Powrót

 
 

ul. Domaniewska 37, 2nd Floor, Warsaw, 02-672, PL
P:+48 22 305 45 45

Znajdź nas na:

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona zaprojektowana i stworzona przez Americaneagle.com