Drukuj  

Trudna rozmowa z klientem? Skup się na rezultacie, a nie na konflikcie

25 maj, 2016 09:40

 

Co może pomóc w trudnych rozmowach, które przecież każdemu się zdarzają? Oto kilka praktycznych wskazówek Dale Carnegie:

  • Bądź bezpośredni. Nie odkładaj rozmowy w czasie. Wyznacz termin. Najlepszą porą na trudne rozmowy jest przedpołudnie, kiedy jeszcze nie dopada nas zmęczenie. Nie rób zbyt długiego wstępu – w jasny sposób przedstaw cel rozmowy i proponowane działania.  
  • Skup się na rezultacie. Weź głęboki oddech. Myśl pozytywnie i przedstaw sposób na rozwiązanie problemu oraz oczekiwane efekty.
  • Co najgorszego może się zdarzyć? Czasami zbyt dużo uwagi poświęcamy myśleniu o najczarniejszych scenariuszach, podczas gdy jest bardzo mało prawdopodobne, że ten najgorszy scenariusz się ziści. 
  • Rób notatki. Zapisz najważniejsze ustalenia. Pomoże to uniknąć nieporozumień w przyszłości.  
 
 

Powrót

 
 

ul. Domaniewska 37, 2nd Floor, Warsaw, 02-672, PL
P:+48 22 305 45 45

Znajdź nas na:

 
© 2017 Dale Carnegie & Associates, Inc.. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona zaprojektowana i stworzona przez Americaneagle.com